środa, 2 października 2013

400 kcal mniej... i to bez diety cud

Czy wiecie, że...
przepędzenie pszenicy ze stołu zmniejsza dzienne spożycie kalorii o 350 do 400 kalorii... Bez sztuczek typu mniejsze talerze czy szklanka wody przed posiłkiem...

Jak to się dzieje?
Ziarno pszenicy w swoim składzie zawiera składniki, które gwałtownie podnoszą poziom glukozy we krwi... i bardzo gwałtownie go obniżają (dokładnie ten sam mechanizm się dzieje, gdy wyjadamy cukier z cukiernicy). Czujemy nieodpartą potrzebę zjedzenia czegoś (najlepiej o takim składzie), żeby poziom cukru wyrównać... Sięgamy więc po kolejną kanapkę, a nawet po baton - podjadamy między posiłkami...

Ja podejrzewać o zły wpływ na siebie zaczęłam podejrzewać chleb jakieś 2 lata temu... Ale nie miałam odwagi zająć się tym tematem... Jednak nie-jedzenie pieczywa jest dość uciążliwe i wiąże się z koniecznością tłumaczenia rodzinie o co chodzi... A rodzina, wiadomo... wie lepiej ode mnie, co mi służy...
W końcu jednak musiałam zająć się tematem... Uczę się żyć bez pieczywa...



2 komentarze:

Fashionbyfit pisze...

pieczywa nie jem już bardzo długo, ale nie dlatego, że nie chcę- po prostu nie jadam kanapek- mam inne lepsze rzeczy do jedzenia, z resztą z wędlin, "niby" serów itp,zrezygnowałam już dawno.
Da się i wcale nie jest ciężko :)


Pozdrawiam,
Fit
___________________
www.fashionbyfit.blogspot.com

Monika Kurdej pisze...

Zgadzam się... Jest tyle fantastycznych rzeczy do jedzenia... np. makarony, naleśniki i tortille, oprócz warzyw oczywiście...
A wszystko to przygotowane z ... właśnie mąki... Dalej są ciastka i w ogóle słodycze... A wśród nich... lody... często zawierają mąkę pszenną i podawane są w... wafelku (z mąki oczywiście)

Jasne, że się da... Tylko trzeba trochę czasu, żeby to rozkminić:)